2020. május 18., hétfő

2020. május 18. Magyar nyelv javított

2020. május 18. Magyar nyelv


Ha valaki még nem küldte a pénteki írást kérem pótolja!

Szia!

Sajnos ma is nagyon elfoglalt vagyok, ezért megalkottam neked az új segítőmet.

A videóból megismerheted. Fogadd szeretettel!

Ő nagyon lelkes, és nagyon izgul is, ezért egy kicsit gyors.

 Ugye veled is előfordult már ilyen? 

 Nézd el ezt neki!

 Nyugodtan állítsd meg a videót, vagy nézd meg többször, hogy mindent el tudj olvasni!





Jól magyarázott?

Emlékszel? Pénteken ezeket a mondatokat írtam.


De jó lenne, ha szép füzetképeket kapnék!

Bárcsak mindenkié hibátlan lenne!

Úgy szeretnék sok ötöst beírni!

Bárcsak mindenki időben beadná a munkáját!


Szerinted mit gondoltam, mit éreztem, amikor ezt írtam?



Reménykedtem, vágyakoztam, kívánságomat fejeztem ki.

Ezek az óhajtó mondatok.

A következő tanévben fogunk ezzel a mondatfajtával bővebben foglalkozni.


Pénteken a testnevelés órához, a közlekedéshez kapcsolódó videókat ajánlottam a figyelmedbe.


Mit mond neked anya, apa, ha indulsz biciklizni, görkorizni, sétálni? 


Nagyon vigyázz az úton!

Nézz körül, mielőtt lelépsz a járdáról!

Figyelj nagyon!


Mit mond anya, ha látja, hogy nagy rumlit hagytál a szobádban?





Pakolj el!

Azonnal tegyél rendet!



Az uszodában mit mondtak neked, az úszásoktatás közben?

Tusolj le!

Figyelj ide!

Nagy levegőt vegyél!

Tedd bele a vízbe a fejedet!



Ezek felszólítást, parancsot kifejező mondatok. 

Felszólító mondatok.


Még nem kell tudnod, de ha felismered én nagyon örülök.


 Szeptemberben foglalkozunk bővebben vele.

Ezekre a mondatfajtákra példákat látsz a tankönyv 106. és 108. oldalán, a feladatokat nem kötelező megoldani. De, ha van kedved megoldhatod. 

Mindenkinek szól:
A munkafüzet 86. oldalán lévő 1. feladat mondatait másold le a megfelelő képhez!

A munkafüzet 88. oldalán lévő 2. a) és b) feladatot oldd meg a példa alapján!
Figyelj a szép írásra!


Ne dobd el a szemetet!
Add át a hintát a kisebbeknek!

Itt sem kérem beküldeni a képet, megbízom benned, hogy szépen, ügyesen másoltál, és írtál.

Holnaptól ismételjük a másodikban tanultakat.



Ednüt ás Tünde néni

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése