2020. március 23., hétfő

2020.03.23. Napközi


Kedves Gyerekek!

Új hét, új kihívások! J Örülök, hogy ismét találkozunk!  



Lehet beszélgettél róla a szüleiddel, de képzeld tegnap volt a víz világnapja

A víz világnapja minden év március 22-én megtartott esemény.

Ennek a napnak a lényege, hogy emlékezzünk arra, hogyha nem vigyázunk és takarékoskodunk (spórol, nem pazarol) a vízzel egyszer elfogyhat. 

Ezért kell, hogy mindannyian óvjuk azt!

Hoztam nektek egy érdekes videót, a víz körforgásáról. Hidd el nekem érteni fogod és tetszeni fog. Én is nagy figyelemmel néztem végig!


Ha van kedved dalra is fakadhatsz, mindenki szíve mosolyogni fog. J
Találtam egy kedves verset is, ami a vízről szól. El is olvashatod, de meg is hallgathatod.
Tamkó Sirató Károly: Dal a tóról   (https://egyszervolt.hu/vers/dal-a-torol.html)
Ez a tó, ha enyém lenne
mindennap fürödnék benne.

A Forró Nyár Ünnepére
leúsznék a fenekére.

Cirógatnám sok szép halát,
biztatnám a békák karát.

Cimboráznék a csiborral,
kínálgatnám mézzel, borral.

Fésülném a habok fodrát,
ugratnám a vízibolhát.

Hínár-karosszékben ülvén
rák ollóját köszörülném.

A sás között, ahogy lóg ott,
bámulnám a vízipókot.

Ha ez a tó enyém lenne,
Nap, Hold szebben menne benne.

Kék hajnalon, opál estén
a titkait mind kilesném.

Dédelgetném én naphosszat:
– boldog lenne minden moszat! 

A végére, hogy tevékenykedjünk is egyet, készítsünk halat. :D

Ha rákattintasz a linkre, a hal elkészítésének minden lépését megtalálod, képekben és videó is van róla.


 Holnap találkozunk! További szép napot! 

Vivi néni 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése